Prowadzisz sklep zoologiczny? Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do zakupów i tym samym zwiększyć sprzedaż?
Nasz artykuł podpowie Ci, co zrobić, by Twoja oferta przyciągała uwagę i by sprzedaż produktów dla zwierząt poszybowała widocznie w górę! Sprawdź, w jakie zdjęcia do sklepu zoologicznego warto zainwestować!
Rodzaje zdjęć reklamowych produktów dla zwierząt
Wybierz zdjęcia reklamowe, na których widoczne są tylko produkty lub zdecyduj się na zrobienie sesji zdjęciowej ze zwierzętami. Zdjęcia typu packshot świetnie ukażą detale i podkreślą każdy najmniejszy szczegół. Zdjęcia aranżowane, a już szczególnie te ze zwierzakami skutecznie zadziałają na wyobraźnię i przedstawią produkt w codziennym zastosowaniu.
Czy warto zaangażować zwierzaki w sesję reklamową? Sprawdź, jakie korzyści płyną ze zdjęć produktowych oraz ze zdjęć z pupilami.
-
Zdjęcia reklamowe samych produktów
Jeśli nie chcesz odciągać uwagi od produktu, bo sam w sobie jest on już ciekawy i atrakcyjny, to zdecyduj się na zdjęcia packshot, które świetnie ukazują szczegóły. Należy tutaj zadbać o odpowiednie ułożenie danego akcesoria, wybranie jednolitego tła, ustawienie światła, znalezienie najlepszego ujęcia i… zdjęcie reklamowe jest gotowe! Fotografując np. obroże, smycze, klatki, zabawki dla zwierząt i inne akcesoria, skup się na podkreśleniu:
- Materiału.
- Zdobień.
- Detali (np. rodzaju zapięcia).
Zdjęcia packshot koncentrują się tylko na produkcie. Jeśli zależy Ci na tym, by klient dostrzegł i zachwycił się każdym elementem, to postaw właśnie na fotografię packshot.
Dzięki niej kupujący skupi się na wybranej rzeczy i łatwiej mu będzie ocenić, czy jest ona dla niego odpowiednia. Odbiorca dokładnie widzi, co kupuje i wielu przypadkach właśnie takie zdjęcia reklamowe w sklepie zoologicznym świetnie się sprawdzają.
Lubisz przejrzystość, surową estetykę i podkreślenie szczegółów? Wybierz zdjęcia reklamowe, na których znajduje się sam produkt.
By jednak nieco urozmaicić reklamę sklepu zoologicznego, zaaranżuj ciekawą, najlepiej codzienną scenerię na zdjęciu typu:
- Piłka lub inna zabawka leżąca w trawie.
- Zestaw misek pełnych jedzenia w kuchni.
- Transporter dla zwierząt umieszczony bezpiecznie w aucie.
- Obroża powieszona na wieszaku w przedpokoju.
- Legowisko dla psa znajdujące się obok łóżka w sypialni.
- Kołowrotek dla chomika umieszczony w dobrze wyposażonej klatce.
Zdjęcia aranżowane są naprawdę ciekawe i znaczenie ułatwiają klientowi podjęcie decyzji o zakupie. A jeśli chcesz czegoś więcej, co naprawdę zachwyci i przyciągnie uwagę, to zdecyduj się na…
2. Zdjęcia reklamowe produktów wraz ze zwierzętami
Zwierzaki są naprawdę wdzięcznymi modelami. Ich naturalność i urok sprawiają, że każdy produkt staje się ciekawszy i interesujący. To sprawdzona reklama sklepu zoologicznego, która przynosi widoczne efekty.
Niekoniecznie trzeba aranżować całą scenerię – ciekawe są również zdjęcia produktowe packshot przedstawiające pupila wraz z produktem fotografowanego na jednolitym tle. Są one bardzo estetyczne i idealnie podkreślają rolę danego produktu.
Jakie towary warto fotografować razem ze zwierzętami?
-
Karmy dla zwierząt, miski, poidełka
Karmy i akcesoria do jedzenia i picia to jedne z bardziej popularnych produktów, po które opiekuni zwierząt udają się do sklepu zoologicznego. Zdjęcie psa z uniesionym ogonkiem nad miską pełną jedzenia, zadowolonego oblizującego się kota, czy świnki morskiej obgryzającej kolorową kolbę, to najlepsza reklama jedzenia i akcesoriów dla zwierząt!
-
Akcesoria do pielęgnacji, kosmetyki, witaminy
Opiekunowie dbają o swoje zwierzaki najlepiej, jak potrafią, dlatego inwestują w kosmetyki pielęgnacyjne, akcesoria, a także witaminy. Pokaż na zdjęciu leżącego kota, który czerpie przyjemność ze szczotkowania sierści, chomika tarzającego się w piasku do kąpieli lub jaszczurkę podgryzającą wapno.
-
Ubranka dla zwierząt
Choć nie zawsze są obowiązkowe, to jednak często wzbudzają wiele emocji i są poszukiwane przez opiekunów zwierząt. Warto pokazać na zdjęciach, którym rasom sweterek lub kurteczka przydadzą się najbardziej i kiedy warto je zakładać. Podczas gdy jedni nie wyobrażają sobie wypuścić pupila na zewnątrz bez ubranka, inni lubią zakładać tego typu akcesoria tylko okazjonalnie lub do pamiątkowych zdjęć. Jednym, jak i drugim daj dowód, że to właśnie Twoje produkty są godne uwagi oraz zapewnią komfort zwierzakowi – zainwestuj w odpowiednie zdjęcia reklamowe!
-
Domki i legowiska
Odpoczynek jest ważną częścią życia zarówno dla ludzi, jak i dla zwierząt. Fotografia reklamowa ukazująca zrelaksowanego psa w wygodnym legowisku lub śpiącego kota w specjalnym kocim domku, a także małego chomiczka wylegującego się w hamaku, to najlepsza reklama sklepu internetowego z artykułami dla zwierząt.
-
Szelki, smycze, obroże
Fotografia produktowa przedstawiająca szelki, smycze i obroże najlepiej sprawdza się, gdy klient widzi je na zwierzęciu. Może łatwo ocenić, czy dany produkt mu się podoba i czy sprawdzi się na spacerze z jego pupilem. Uroczo będzie wyglądał zarówno psiak w ozdobnej obroży, jak i królik w bezpiecznych i wygodnych szelkach biegający w trawie.
-
Zabawki dla zwierząt
I w końcu zabawki, czyli nieodłączny element każdego opiekuna zwierzaka. Piesek łapiący piłkę w locie lub kotek goniący za sztuczną myszką, a także chomik pokonujący specjalny mini plac zabaw, zawsze wzbudzają sympatię i świetnie podkreślają fakt, że zabawki to, coś, bez czego nasi podopieczni nie mogą żyć!
-
Żwirki, kuwety i inne akcesoria higieniczne
Zwierzęta to też sporo obowiązków, o czym przyjaciele zwierząt doskonale wiedzą. Warto zatem pokazać na fotografii, że dbanie o czysty dom, w którym mieszka zwierzak nie jest takie trudne i że wystarczy tylko zaopatrzyć się w odpowiednie akcesoria. Zdjęcie kota wchodzącego do kuwety, a obok ustawiony np. pojemnik do przechowywania żwirku to będzie reklama o jasnym przekazie!
3 rozwiązania warte uwagi i 1 rzecz, której lepiej się wystrzegać!
Na podsumowanie mamy dla Was 3 ciekawe rozwiązania, które warto wdrożyć, jeśli zależy Wam na skutecznej reklamie sklepu zoologicznego oraz jedno, którego lepiej unikać, bo może zrujnować całą ofertę!
Co warto wprowadzić, chcąc skutecznie zareklamować sklep zoologiczny? Sprawdź 3 rozwiązania:
-
Akcje promocyjne
Promocje to nieodłączny element marketingowy. Zainwestuj w zdjęcia ze zwierzętami, które skutecznie przyciągną uwagę klienta. Często symbol białego procenta na czerwonym tle nie wystarczy – za to zwierzak reklamujący swoją ulubioną karmę, która właśnie została przeceniona o 50%? To naprawdę działa! Włączaj zatem pupilów do akcji promocyjnych, a z pewnością zyskasz sympatię klientów! Zdjęcia reklamowe produktów promocyjnych wraz ze zwierzakami szybko przyniosą efekty!
-
Produkt miesiąca
Robiąc podsumowanie miesiąca w swoim sklepie zoologicznym, zapewne doskonale widzisz, jaki produkt sprzedawał się najlepiej. Informuj o tym swojego klienta na bieżąco! Oczywiście zrób to na tyle ciekawie, by taka forma zapadła klientowi głęboko w pamięci. Fotografia zwierzęca Ci w tym skutecznie pomoże! Produktem miesiąca był konkretny gryzak? Niech „poinformuje” o tym psiak, który na zdjęciu ochoczo bawi się gumową kością, którą realnie masz w ofercie i nadal można ją u Ciebie kupić!
-
Prowadzenie bloga
Nic tak nie wzbogaca strony internetowej jak blog. Jeśli prowadzisz sklep zoologiczny online, to koniecznie prowadź również bloga, gdyż dzięki niemu klienci dowiedzą się, że jesteś ekspertem w dziedzinie zwierząt i przeznaczonych dla nich produktów. Oczywiście treść bloga to nie wszystko! Ważnym elementem są również zdjęcia, które zatrzymują uwagę i urozmaicają czytanie. Koniecznie zatem zatrudnij fotografa zwierząt, który sprawi, że Twój blog będzie rozpoznawalny, a co za tym idzie, zwiększy się również ruch w Twoim sklepie internetowym!
Tego nie rób, jeśli prowadzisz sklep zoologiczny online!
Z pewnością należy unikać korzystania z tak zwanych zdjęć stockowych (najczęściej darmowych). Inwestuj w fotografie, które będą przedstawiać tylko te produkty, które aktualnie i realnie posiadasz w ofercie. Kupowanie, czy ściąganie popularnych zdjęć z sieci, na które klient napotyka, na co drugiej stronie internetowej lub na blogach nie zachęca do zakupu, a wręcz nawet odpycha.
Jeśli zadbasz o odpowiednią fotografię reklamową swoich produktów, zyskasz sympatię i zaufanie klientów oraz zwiększysz tym samym sprzedaż w swoim sklepie zoologicznym.
Fotografia zwierzęca w prowadzaniu sklepu zoologicznego
Najważniejsze, by zdjęcia reklamowe do sklepu zoologicznego ukazywały codzienność i radość zwierzaków. Fotografowanie zwierząt wymaga jednak doświadczenia, posiadania pewnej wiedzy, a także znajomości skutecznych trików. Zaangażuj zatem profesjonalnego fotografa produktowego, który jednocześnie umie i lubi pracować ze zwierzakami. Efekty mocno Cię zaskoczą!
Jak sprawić, by sesja zwierzęca się udała i jak się do niej przygotować? O tym przeczytasz w kolejnym artykule! Zapraszamy!
Podziel się naszymi doświadczeniami na:
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram