Sprawdź ile będą kosztowały Twoje zdjęcia!

Użyj Kalkulatora Wycen Fotograf Od Rzeczy i szybko dowiedz się ile możesz przeznaczyć na tę inwestycję.

Zdjęcia aranżowane produktu derlat opakowanie ruloników owocowych

Zdjęcia reklamowe aranżowane, czyli jak skutecznie przyciągnąć uwagę klienta [2024]

M4A9809

Table of Contents

Zdjęcia reklamowe aranżowane – czym są?

Ludzie są wzrokowcami – patrzą, analizują, oceniają i na tej podstawie wysuwają wnioski – czy coś jest ładne, czy im się przyda, czy warto to kupić, czy będzie pasować itd. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zaprezentowanie produktu – kupujący w pierwszej kolejności dokonują wyboru oczami.

Jest to kwestia, którą trzeba mieć na uwadze, szczególnie wtedy, gdy prowadzi się biznes online – sklepy internetowe, by przyciągnąć klienta, muszą zaprezentować swoje produkty w taki sposób, by były one dla niego atrakcyjne i by łatwo dostrzegł on wszystkie ich zalety. Pomocna, a wręcz niezbędna jest tutaj profesjonalna fotografia reklamowa aranżowana. Czym jest ten typ fotografii produktowej i czy warto w niego zainwestować? Na te i wiele innych pytań, odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.




Atrakcyjne zdjęcia produktów do sklepu internetowego

Jedno jest pewne – jeśli zdjęcia produktów na stronie internetowej, na ulotce, w gazecie lub na portalach społecznościowych, nie będą atrakcyjne dla oka, to produkt nie zainteresuje klient i po prostu się nie sprzeda. Jak więc pomóc konsumentowi w podjęciu decyzji o wrzuceniu produktu do koszyka online? Odpowiedzią są zdjęcia reklamowe aranżowane, czyli takie, które ukazują dany towar w kreatywnie przygotowanych i stylizowanych aranżacjach. Odpowiednia kompozycja produktu, skrupulatnie dobrane dodatki i precyzyjnie przygotowane tło, ukazują wszystkie atuty fotografowanej rzeczy.

Dlaczego warto zdecydować się na zdjęcia reklamowe aranżowane? Oto główne powody:

  • -Pozwalają zwiększyć sprzedaż i wpływają na rozpoznawalność marki.
  • -Wskazują na profesjonalne podejście do biznesu.
  • -Wzbudzają szacunek klienta i jego podziw.
  • -Przedstawiają wszystkie zalety produktu.
  • -Oryginalnie prezentują produkt i inspirują klienta.
  • -Sprawiają, że sklep lub inna witryna internetowa zapadają klientowi w pamięci.
  • -Angażują klienta i skutecznie zatrzymują jego uwagę.
  • -Uatrakcyjniają wizualnie sklep internetowy lub profil Social Media.
  • -Wywołują pozytywne odczucia, skojarzenia, tworzą historię produktu.
Czy to takie trudne?

Niebanalne aranżacje produktu i atrakcyjne ich ujęcia to zdecydowanie wyższy poziom fotografii. Choć przedmioty nie ruszają się i nie narzekają na ciężkie warunki pracy, to wcale nie znaczy, że sesja zdjęciowa produktowa jest łatwa w wykonaniu. Potrzeba tutaj sporo pracy i zaangażowania, by z pozoru zwykły produkt, stał się atrakcyjnym zakupem dla klienta.

Zdjęcia produktowe aranżowane – jak powstają?

By zdjęcia produktowe spełniały swoją funkcję i faktycznie wpływały pozytywnie na sprzedaż, muszą zostać wykonane przez profesjonalistę. Wzięcie do ręki aparatu, skierowanie go na produkt położony w schludnie przygotowanym miejscu i naciśnięcie spustu migawki to zdecydowanie zbyt mało! Odpowiednia fotografia produktu wymaga poświęcenia znacznie więcej czasu. O co zatem musi zadbać fotograf produktowy, przygotowując się do tego rodzaju sesji reklamowej? Oprócz posiadania lub wynajęcia studia i profesjonalnego sprzętu, z pewnością musi pamiętać o:

  • Wygospodarowaniu odpowiedniej ilości czasu:

Często jedna sesja produktowa zajmuje kilka, a nawet kilkanaście godzin.

  • Ustawieniu najlepszego światła:

Światło dzienne nie zawsze jest sprzyjające, dlatego często należy posiłkować się dodatkowymi akcesoriami.

  • Zadbaniu o kolory:

Wszystko, co znajduje się na fotografii mu ze sobą współgrać.

  • Dobraniu pasujących dodatków, rekwizytów, akcesoriów, a nawet modeli:

Wymaga to wcześniejszego zaplanowania, znalezienia pomysłu na sesję oraz odpowiednio pasujących rzeczy lub ludzi.

  • Zaaranżowaniu pasującego tła:

Fotografowany produkt musi  zawsze grać pierwsze skrzypce, a tło powinno być tylko ładnym dodatkiem, który go nie zdominuje. Często produkty ukazywane są w „swoim naturalnym środowisku”, po to, by klient mógł wyobrazić sobie siebie z daną rzeczą w codziennym życiu.

Cechy dobrego fotografa produktowego

Dobry fotograf produktowy powinien być: kreatywny, cierpliwy, z poczuciem estetyki i z pasją! A już naprawdę świetny fotograf reklamowy to taki, który dodatkowo ma doświadczenie i wiedzę. Każdy detal na zdjęciach aranżowanych ma znaczenie, dlatego dobre oko fotografa produktowego to jeden z najważniejszych elementów jego pracy.

Tipi 13 of 37

Aranżowana fotografia reklamowa produktu – do kogo jest kierowana?

Zdjęcia aranżowane produktów sprawdzą się w wielu branżach, od spożywczej, po  samochodową. Efekty takiej sesji zdjęciowej produktowej można podziwiać na stronach www, w sklepach internetowych, na ulotkach, banerach, na portalach społecznościowych – czyli wszędzie tam, gdzie właścicielowi firmy zależy na odpowiednim wyeksponowaniu produktu i przyciągnięciu uwagi potencjalnego klienta. Chcesz być zauważony? Zainwestuj w profesjonalną aranżowaną fotografię reklamową produktu!

zdjęcia reklamowe bułek w koszyku z materiałem w czarno białą kratkę oraz kłosami zboża w tle rzeszów kratkę

Nasza misja – zdjęcia produktowe aranżowane

Wykonując zdjęcia produktowe, czujemy się trochę jak na misji. Pomagamy w niej, osobom zgłaszającym się do nas, zwiększać zyski ze sprzedaży w ich sklepach poprzez poprawę jakości strony wizualnej ich witryn sklepowych www.

Za każdym razem, kiedy otrzymujemy słowa uznania, czujemy, że to zadanie daje nam sens dalszego rozwoju i satysfakcję z tego, że mamy udział w sukcesach naszych klientów.

Badania pokazują, że dobre zdjęcia produktowe realnie i widocznie zwiększają sprzedaż danego produktu w internecie. Masz świetny nowy produkt? Potrzebujesz dobrych zdjęć tego produktu ale nie masz czasu żeby je wykonać?

Jesteśmy tutaj właśnie po to, żeby pomóc Ci z tym zadaniem.
Napisz do nas i zapytaj o ofertę! 

Podziel się naszymi doświadczeniami na:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top