sklep internetowy collage dwóch zdjęć reklamowych fotograf od rzeczy rzeszów

Jak wyróżnić swój sklep internetowy? Skuteczny sposób na atrakcyjną ofertę w 2022 roku

sklep internetowy zdjęcie kota z przysmakami w słoiczkach na tle palmy
Sesja blogowa dla Mięsne Kąski

Właściciele dobrze prosperujących sklepów internetowych doskonale wiedzą, że jest jeden element w strategii marketingowej, który przyciąga uwagę klientów i ma znaczący wpływ na skuteczną sprzedaż.

Niezależnie od tego, czy jesteś na początku swojej drogi z e-sklepem, czy prowadzisz sklep internetowy od kilku lat, to zawsze musisz  dbać o wysokiej jakości zdjęcia produktowe. 

Fotografia reklamowa jak sama nazwa wskazuje, ma reklamować produkt, czyli zachęcać do jego zakupu. Zapewne starasz się, by asortyment, jaki oferujesz, był wysokiej jakości. Proponujesz klientom precyzyjne wykonanie, trwałe materiały, zdrowe składy itp., ale czy dbasz o odpowiednią prezencję swojego towaru? 

Podczas gdy w sklepach stacjonarnych można oddziaływać na klienta zapachami, muzyką, elementami dekoracyjnymi itd., to ze sklepem internetowym już nie jest tak łatwo! Tam liczy się przede wszystkim element wizualny!

Na szczęście jest jeden skuteczny sposób, który sprawia, że zarówno sama witryna internetowa, jak i produkty, jakie się na niej znajdują, będą skutecznie zatrzymywały uwagę klienta i zachęcały do kliknięcia przycisku „DO KOSZYKA”.

Zainwestuj w profesjonalne zdjęcia do sklepu internetowego i patrz, jak Twój biznes się rozwija!

sklep internetowy zdjęcie psa łapiącego zabawkę w locie na brązowym tle
Zdjęcia reklamowe dla Lilly Pet Shop

Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Skoro już wiesz, że fotografia do sklepu internetowego znacząco pomoże Ci w skutecznej sprzedaży, to teraz podpowiemy Ci, skąd możesz pozyskać tego rodzaju zdjęcia. Twój sklep internetowy będzie dzięki nim znacznie atrakcyjniejszy – gwarantujemy!

  1. Zatrudnij profesjonalnego fotografa produktowego

To najszybszy i najprostszy sposób na to, by do Twojego e-sklepu trafiły atrakcyjne i odpowiednio wykonane zdjęcia produktów. Doświadczony fotograf produktowy doskonale wie, jak sprawić, by towar na zdjęciu był atrakcyjny dla oka, ukazywał wszystkie jego detale i tym samym zachęcał do zakupu.

Zalety korzystania z usług fotografa produktowego:

  • Zyskujesz zdjęcia produktów do sklepu internetowego, które są profesjonalnie wykonane, wyraźne, kreatywne, ukazują detale i mocne strony produktu.
  • Nie tracisz swojego cennego czasu na wykonywanie zdjęć samodzielnie. Robienie zdjęć do sklepu internetowego wymaga wielu przygotowań: aranżacja, sprzęt, ustawienie światła obróbka itp.
  • Otrzymujesz unikalne zdjęcia produktów, które nie występują na innych stronach www.
  • Zdjęcia są robione w podobnej stylistyce, co doda witrynie profesjonalizmu i atrakcyjności.
  • Zyskujesz fachowe doradztwo i pomoc w doborze odpowiednich zdjęć produktowych.
  • Otrzymujesz w pełni gotowe fotografie, które możesz natychmiast umieścić w swoim sklepie online.
  1. Zrób zdjęcia produktów samodzielnie

Jeśli masz czas, chęci, dobre oko i jesteś choć trochę kreatywny, to jak najbardziej możesz pokusić się o zrobienie zdjęć produktów samodzielnie. Kilka wskazówek na temat tego, jak robić zdjęcia do sklepu internetowego, znajdziesz w innych naszych wpisach na blogu – warto zajrzeć!

Zalety robienia zdjęć produktów we własnym zakresie:

  • Budzisz swoją kreatywność i uczysz się nowych rzeczy.
  • W każdej chwili możesz samodzielnie zrobić zdjęcie nowego produktu.
  • Klienci docenią Twoje zaangażowanie i pracowitość.
  • Jeśli odbiorcy widzą, że zdjęcia są robione np. w domu lub w sklepie stacjonarnym, to mają pewność, że dany produkt masz na stanie i mogą zapytać o jego szczegóły.
  • Budżet możesz przeznaczyć na inne działania marketingowe.
  • Zyskujesz unikalne zdjęcia produktów, dzięki czemu Twój sklep zyskuje na wiarygodności i atrakcyjności.
  1. Zawrzyj umowę z producentem lub hurtownią

Jeśli pozyskujesz produkty prosto od producenta lub współpracujesz z hurtownią, to możesz zawrzeć umowę, że wraz z produktem, otrzymujesz prawo do pobrania zdjęć produktów. Warunki poboru warto wcześniej przedyskutować z producentem/hurtownią. Pamiętaj jednak, że zdjęcia tego typu klienci spotkają też na innych witrynach internetowych, co może nie być atrakcyjną opcją.

Zalety pozyskiwania zdjęć od producenta lub hurtowni:

  • Oszczędność pieniędzy – chyba że pobranie zdjęć jest dodatkowo płatne.
  • Oszczędność czasu – nie musisz szukać fotografa lub robić zdjęć samodzielnie.
  • Otrzymujesz gotowe fotografie do umieszczenia na stronie www.
zdjęcie produktowe packshot czarno żółtych słuchawek dousznych firmy nokia fotografia packshot rzeszów
Zdjęcie reklamowe słuchawek Nokia

Skąd nie pozyskiwać zdjęć produktów do sklepu internetowego?

 

To ważne zagadnienie, jeśli prowadzisz sklep online. Musisz pamiętać o tym, że zdjęcia produktów są integralną częścią Twojego wizerunku, dlatego nie warto pozyskiwać ich z:

  • Banków zdjęć

Są specjalne strony www, które oferują pobranie gotowych zdjęć za darmo lub za opłatą. Tak zwane „stocki” nie są jednak dobrym wyborem. Po pierwsze zdjęcia nie są unikalne i z pewnością klient, przeglądając różne oferty, napotka na takie samo zdjęcie na innej witrynie – To znacząco wpłynie na jego decyzję zakupową, a Twoja marka straci na wiarygodności i unikalności.

  • Stron konkurencji

Absolutnie niedozwolone jest kopiowanie zdjęć z innych witryn internetowych. Zdjęcia, tak jak tekst i inne dzieła są objęte prawami autorskimi. Jeśli skopiujesz fotografię i umieścisz ją na swojej stronie www bez zgody autora, będzie to po prostu zwykła kradzież. 

M4A9423 kopia
Sesja Packshot dla OhCharlie

Najpopularniejsze rodzaje zdjęć do sklepów online

Czyli packshoty i zdjęcia aranżowane

Jak już wiesz z naszych poprzednich wpisów (jeśli nie to zachęcamy do przeczytania innych naszych artykułów), zdjęcia typu packshot i zdjęcia aranżowane to jedne z najpopularniejszych i przynoszących najlepsze efekty rodzajów zdjęć produktowych. Przypomnijmy zatem krótko o ich głównych zaletach:

  1. Zdjęcia packshot

Packshoty ukazują każdy detal produktu, są minimalistyczne i estetyczne. Skupiają uwagę klienta  tylko na produkcie i pomagają w dokonaniu odpowiedniego wyboru. Dodatkowo łatwo się je obrabia, gdyż wykonywane są zazwyczaj na jasnym, jednolitym tle. Jeśli nie chcesz odciągać uwagi klienta od produktu lub sprzedajesz towar, którego detale warto pokazać na zdjęciu, to postaw na fotografię packshot.

 

  1. Zdjęcia aranżowane:

Skutecznie wpływają na wyobraźnię klienta. Odpowiednia aranżacja pomaga nie tylko w oryginalnej prezentacji produktu, ale też inspiruje klienta i daje bodziec do wrzucenia danej rzeczy do koszyka online. Zdjęcia aranżowane sprawdzą się, gdy chcesz podkreślić rolę produktu i jego zastosowanie w codziennym życiu. Z pewnością urozmaicą Twój sklep internetowy i przyciągną uwagę klienta.

 

Fotografia packshot, jak i fotografia aranżowana to dziedziny, które wymagają posiadania odpowiedniej wiedzy, umiejętności i sprzętu. Jeśli masz chęci i czas jak najbardziej możesz wykonać je samodzielnie. Jeśli jednak zależy Ci na pełnym profesjonalizmie i na zdjęciach naprawdę wysokiej jakości, to cel ten pomoże Ci osiągnąć tylko doświadczony fotograf. Packshot jest też wymagany na platformach sprzedażowych, między innymi, na Allegro. Jeśli więc działasz też na tym polu, packshoty będą miały dla Ciebie podwójną korzyść.

sklep internetowy zdjęcie zegarka forge&foster metalowego rosegold flatlay na brązowym skórzanym tle fotografia reklamowa rzeszów
Zdjęcie reklamowe dla Forge&Foster

Nie marnuj potencjału świetnie wykonanych zdjęć produktowych!

Zdjęcia do sklepów internetowych to najpopularniejsze zlecenia, jakie przyjmuje fotograf produktowy. Każdy sprzedawca wie, że aby sprzedać produkt, musi przedstawić go w jak najlepszym świetle. Jeśli już zainwestowałeś w usługi fotografa produktowego i masz profesjonalne i ciekawe zdjęcia lub zadałeś sobie trud i wykonałeś je samodzielnie, to pokaż je światu:

  • W Social Mediach (InstagramFacebook itp.).
  • W gazetkach reklamowych, ulotkach, banerach itp.
  • W szybie wystawowej (jeśli prowadzisz też sklep stacjonarny).
  • Na różnych platformach sprzedażowych.

Jak widać, możliwości wykorzystania zdjęć produktowych jest naprawdę sporo. Zatem to inwestycja (czasowa lub finansowa), która z pewnością da Ci pozytywny oddźwięk i która Ci się zwróci. Musisz tylko zadbać o to, by zdjęcia reklamowe trafiły do jak największego grona odbiorców.

Badania pokazują, że dobre zdjęcia produktowe realnie i widocznie zwiększają sprzedaż danego produktu w internecie. Masz świetny nowy produkt? Potrzebujesz dobrych zdjęć tego produktu ale nie masz czasu żeby je wykonać? 

Jesteśmy tutaj właśnie po to, żeby pomóc Ci z tym zadaniem.
Napisz do nas i zapytaj o ofertę! 

Podziel się naszymi doświadczeniami na:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top